RAKUS

Kalian Rakus
Namun aku teruduh sebaliknya
Rakus mempercaya
Rakus menuang noda
Rakus menulis di maya
Rakus mempersenda
Rakus ketika melihat kata dan airmata
Rakus dalam penilaian

Ku Rakus
Rakus pada pertolongan
Rakus pada membina kebaikan
Rakus pada membina kepercayaan
Rakus pada mendidik
Rakus pada ihsan
Rakus pada lara
Rakus pada kebenaran

Kalian Rakus Aku Rakus
Apa dengan ego kalian dosa bakal tertebus ?
Apa dengan sombongnya kalian calar hidup orang lain bisa kalian hapus ?
Sekalipun mulut ingij berkata pergi mampus
Namun aku bukan membina hina dalam rakus
Sedang kalian memintaku menelan duri duri kaktus
Namun kalian tak terfikir yang kalian sangat rakus
Secara perlahan sedang menghapus
Kata lain makna pergilah mampus
Apa aku masih rakus ?
Sedangkan aku tak pernah menikus
Sekalipun rakus kalian sedang menimbus

Jika rakus kau bawa komulus nimbus
Rakusku bertahan bukan pas pis pus
Takkan ganjak kakiku berdiri atas kebenaran yang cuba dihapus
Kerna ya jiwaku rakus
Bukan rakus anginnya kus kus
Ku teguhkan benar sekalipun jasadku kalian rebus

Aku rakus ??? KALIAN RAKUS !!!

Mie / Bangi
26 Feb 2018 / 2.45 am


Comments

Popular posts from this blog

LA GEAR

SAYA, AKU, ANA & AYE....

Pemandu Pelancong PART TIME