BOIKOT !!!


CERITA...

Seriously cerita yang saya tulis kat bawah ni hanya rekaan semata mata berdasarkan realiti kehidupan harian kita !!! Kalau sudi bacalah...

Aboi : AKU NAK BOIKOT ' SHELL ' !!! Kurang ajar sokong dan kempen LGBT !!! Kita boikot sampai bankrap !!! Kata Aboi rakan baru yang saya kwnali semalam sambil jari dan matanya ligat melihat ' FACEBOOK ' melalui ' IPHONE ' miliknya.

Blom sempat saya bukak mulut anaknya datang.

Anak Aboi : Daddy saya diretrenchkan sebab comp saya kerja tutup. Dahlah nak cari kerja susah daddy tambah pulak bukan dapat banyak mana pun. Katanya sedih.

Aboi : Allahuakhbar company bagus tu baik selama ni bantu ko naik kerjaya. Sabarlah nanti kita cari kerja lain. Daddy akan tabya kawan daddy. - anaknya berlalu pergi.

Saya : anak keje mana boi. - sambil saya melihat anaknya berlalu. Peminat ' ADIDAS '  kot kasut, baju & topi sama jwnama. Seluar je ' LEVI'S '.

Aboi : ' SEAGATE ' - balasnya ringkas.

Aboi stress lalu mencapai ' ROKOK ' yang difatwakan haram. Saya lihat jenama ' DUNHILL '  keluaran ' BRITISH AMERICAN TOBACCO ' !!!

Saya : Saya, sabarlah. Nanti saya tanyakan kawan saya ada kalau ada tempat kosong mana mana. Ko kerja mana sekarang ni Boi ??

Aboi : Aku manager kat ' TESCO '. Bagus company baik dan integrity pun tinggi bos mat salleh aku. Baik. Tapi bos aku tu rasanya ' GAY ' kot. Hah !!! Tulah sama macam ' SHELL ' tadi - sambil menghentak.

Aku : hah ada whatsapp kawan balas ni kata ada kerja kosong. Tapiii kat ' MICROSOFT ' & diorabg ni support ......

Aboi memotong : hah baguslah tu nanti aku suruh anak aku hantar CV kat ko. Tolong tegokkan ye - berekepul kepul asap rokoknya.

Aku : InsyaAllah.

Aboi : ok lah aku nak blah dulu. Bini aku kirim nak ' AYAM GORENG McD ' tadi. Sedap tu.

Aku : aa....aaaaa sambil tersenyum simpul !!!

Legend : ' ....... ' = haram sbb rokok difatwakan haran / penyokong dan pemyumbang LGBT !!!

Comments

  1. kita kena lebih menghayati dalam pembelajaran.... semua paham dan tau sifat-sifat munafik... tetapi tak ramai yang menghayatinya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

LA GEAR

SAYA, AKU, ANA & AYE....

Pemandu Pelancong PART TIME