LA GEAR

Way back in 1990 I saw same shoes for the very first time. Masa tu kerja tunggu result SPM gaji dalam RM 288 tak termasuk OT di Ocean Kelang.

It took me 3 months kerja 12 - 14 hours a day 6 - 7 hari swminggu dan makan roti canai for lunch dan dinner + air kosong to get kasut ni.

I'm a bit lucky sbb after almost 2 weeks singgah kedai kasut ni kakak tu tanya nak beli ke. I told her I dont have enuf money. She told me dia akan simpankan tapi jgn lama sangat. I asked for 3 months. Ukur kaki dan dia simpankan kasut tu.

When I got my SPM result kakak ni belanja saya makan dan hadiahkn saya Kenny G punya TAPE. Cant recall album apa tapi ada lagu Songbird dalam that album. That is the song yang buat monat pada Kenny G pun swbab dengar dalam iklan John Master.

Itulah kasut paling mahal saya pernah beli wktu tu. Tak ada ada kasut berjenama sebelumnya kerana kami bukan ada kemampuan pun nak beli. Tak silap RM 248 harganya dan masa ni ELLA adalah duta LA GEAR.

Masa Aiman aka Yeop kecil sekitar 4 - 5 tahun ada satu factory outlet ni jual LA Gear budak murah dalam RM 50 cmtu. Saya belikan utk dia dan tiap kali saya lihat kasut tu akan ingat petih jerih saya nak dapatkan kasut tersebut dulu. Barulah rock dgn seluar ketat skinny atau boleh pakai dgn seluar diskang jugak.

Anyway ianya ajar saya untuk berusaha lebih keras baiki hidup saya melalui pendidikan dan in 1994 saya masuk ke university yang mana saya percaya ketika itu boleh ubah masa depan saya untuk jadi lebih baik dan bermakna.

MieAli
26 June 2018
Bangi

Comments

Popular posts from this blog

SAYA, AKU, ANA & AYE....

Pemandu Pelancong PART TIME